Besök även min hemsida: synvinklar.se
Där finns priser för fotografering och portfolio med mina bästa bilder.

onsdag, januari 16, 2008

Webside-trubbel

Haha, det är så länge sen ja krev sist så jag måste kolla vad jag skrev. Haha. Jag har inte hunnit skriva och inte hunnit läsa så mkt heller. Hoppas att jag inte missar alltför viktiga saker...
Men i alla fall. Idag vid 12 eller 13-tiden så upptäcker jag att ja gjort ett fel. Ett STORT fel. Så hela pappas hemsida är sabbad. Ja, vad gör man? I princip klar med grunden till sidan och bara fixet kvar och sen gör man någonting och 4 eller 5 dagars arbete är borta. Puts väck. Gone. Tänk er att man skriver något på ett papper och sen säger man det till en halvsenil människa (mig till exempel) och sen eldar du upp pappret. Ungefär det var det som hände. Hopplösa jag som vanligt.
Men nu, 0225 så är jag klar. Med en tillsnyggad hemsida. Och bara hälften så mycket kod. Plus att den har hunnit bli lite snyggare på vägen än den var när jag sabbade allt. Men det har väl tagit mig åtminstonde tio timmar att fixa till det här. Inte skojjsigt inte alls. Så nu är det lite photoshop-arbete som återstår för mig ikväll. Och lite slängande av gamla versionspapper. Och sen i morgon så är det upp tidigt, scanna foton, leta foton på hårddiskar, photoshopa lite till... Ja just det jag ska hinna äta en gång också. Sen ska jag bjuda Annika på Graffiti i Kristianstad också. Hon fyller ju år den 27:e så jag ska bjuda henne på bio och Graffiti imorgon då. Menmen, gonatt på er därute i reality-världen... Jo jag känner det faktiskt som att jag lever i nån knäpp fanatasy-värld.

Jag chattade förresten med en tjej från Canada som också läser på distans. Och sen har jag ju bytat till Språklinjen om jag inte sagt det innan. Och nej, jag tänker inte erkänna att jag går en samhällslinje. Ni som känner mig förstår ju varför. Haha.

Inga kommentarer: