Besök även min hemsida: synvinklar.se
Där finns priser för fotografering och portfolio med mina bästa bilder.

fredag, juni 22, 2007

Himlen är oskyldigt blå



Den här bilden har jag gjort i Adobe Photoshop Elements 4.0



så här gjorde jag:

  1. Öppnade en ny bild (800 x 600)
  2. Valde Arkiv > Montera > Regnbilden
  3. Justerade storleken så den delen av bilden som jag ville använda syntes
  4. Gjorde ett nytt lager och gjorde en markering var jag ville att textrutan skulle vara
  5. Fyllde markeringen med vitt och valde Lagerstilar > Skuggor > Låg
  6. Drog ner opaciteten på den vita rutan till 36%
  7. Skrev in texten från låten jag valt (högerjustering, Georgia)
  8. Justerade texten så att den passade in i rutan

Inte så svårt, eller hur? Hoppas ni lärt er något!

Inga kommentarer: