Besök även min hemsida: synvinklar.se
Där finns priser för fotografering och portfolio med mina bästa bilder.

torsdag, juli 05, 2007

testing testing

okej Minna. Sluta tänk skriv nu. Detta är ett test från min sida, inget garanterar att det blir bra, men jag tänker publicera det i alla fall. http://ollehallberg.blogg.se/1180533830_kapitel_34__not_anoth.html har insprirerat mig lite grann, så nu tänker jag försöka. Eller okej. Mycket grann.

Mina första tankar som ploppar upp är... olle hade texten från My star (av Brainstorm) på sin blogg, så den texten ploppar upp nu. Trots att jag tyckte den låten var hemsk när det var eurovision song contest år någonting, 2000 kanske? så tycker jag att den är underbart bra nu. Kanske tyckte jag inte om den bara för att mamma tyckte det. Som bekant är ju allting som föräldrarna tycker om är ju extremt töntigt och nördigt. Hur pinsamt tror ni då inte det blir när mamma (som ÄR flera storlekar större än mig) trycker sig ner i först ett par likadana jeans som jag, dock ett par storlekar större) och sen, sen, köper hon ett par likadana jeans till. I samma storlek. Pinsamheten sänker sig runt mig... Nog för att de kläder hon hade för 25 år sen inte passar mig nu, men hallå? man blir faktiskt större med åren.

Och med tanke på att man blir större med åren så... okej jag erkänner, jag kom inte på något smart att skriva här nu. suck och f*n också då. Det här som nästan höll på att bli bra. Menmen, skrivande är nog inte riktigt min grej. Bella, vet du vad. Du får skriva så håller jag mig till kameran. Vi kanske ska bli jounalister tillsammans? Du skriver repotaget och jag fotar det, vad sägs? Okej, nu är jag nog inte hundra procent säker på att jag verkligen vill det, jag menar... Okej, där vet jag inte heller vad jag ska skriva. F***n då. * representerar A bara så du vet. Ja just det, det här inlägget skulle handla om somamrjobb, från början alltså. fast nu blev det ju inte så och nu börjar jag hacka söndewr meningar igen. Inte ens Olle Hallberg (min nya idol btw) kan rädda det här inlägget från att bli en katastrof. Men jag hller mitt ord. Det ska publiceras, annars är det ju bara bortslösad tid. Och jag kan inte heller hålla mig till svenskan, det var ju attans också. Fram med slanglexikon från MSN messenger och slå upp "btw". Som förklaring står det då "förresten", "jag bara kom att tänka på". Den senare förklaringen måste då sättas framför den text som btw hänvisar till. I det här fallet skulle det inom parantesen stått: "min nya idol, förresten" eller "jag bara kom att tänka på att han är min nya idol" om jag nu hade skrivit på svenska, vilket jag nu inte gjorde så då spelar det ingen roll.

Nu har jag ju skrivit mycket. I alla fall för att vara mig. Så nu tänker jag avsluta det här innan jag förstör det.

Olle, om du ser detta:
Kommentera gärna vad du tycker.
Det får ni andra också göra.

Inga kommentarer: