Besök även min hemsida: synvinklar.se
Där finns priser för fotografering och portfolio med mina bästa bilder.

tisdag, september 11, 2007

Något djupt om 11/9 -01

Idag är det ju sex år sedan WTC (World Trade Center) blev mer eller mindre jämnat med marken, så mest för att hedra de som dog där så tänkte jag skriva ett inlägg om det. Och eftersom jag redan nu har avlöjat vad inlägget kommer att handla om så är det säkert ingen som läser eller kommenterar men jag skriver det ändå.

För sex år sedan så var jag elva år, alltså gick jag i femman. Jag kommer ihåg att mamma hade följt med till skolan den dagen, och hon hade en röd jacka på sig då. Vi hade Carina som lärare och vi satt på våra stolar i en ring framför tavlan. Jag kommer ihåg att Carina berättade vad som hade hänt och sen höll vi en tyst minut. Jag kommer ihåg att jag tänkte på Stacy & Jim, eftersom jag visste att de bodde i USA och för mig på den tiden så var New York, USA, Kalifornien, Los Angeles och allt det där, samma ställe. Det fanns inga gränser eftersom jag inte hade kunskap nog om det. Men jag har för mig att mamma sa att de bodde inte så nära New York så då var det ju som lugnt. Däremot så var det en kompis morbror som bodde i New York, men han överlevde utan minsta skårma (vad jag vet) och lever väl fortfarande skulle jag tro.

Nu har jag insett att ni inte kommer orka läsa mer, så därför avslutar jag nu.

En tyst minut skänkes åt alla offer från mig. Nu känner jag mig överambitiös igen >.<

Inga kommentarer: