Besök även min hemsida: synvinklar.se
Där finns priser för fotografering och portfolio med mina bästa bilder.

måndag, maj 26, 2008

Om att vara jag

Såg en film nyss, 10 orsaker att hata dig, inte för att jag fattade titeln men okej. Heath Ledger som the good-looking bad guy och Julia Stiles som den ännu mer good-looking bad girl. Men i alla fall, man fick några glimtar inte i Julias rum och jisses vad jag älskade rummet! Då kom jag att tänka på en sak, hur ser mitt eget rum ut?

Innan jag flyttade hit så fick jag ju bestämma själv, och det rummet känns väldigt mycket jag. Åtminstone färgen på väggarna. Nu är jag två år äldre och bor i en lägenhet. Med beiga tapeter överallt. Utom i hallen för där är det gula. Men dom kommer bli gröna snart förhoppningsvis. Men i alla fall. Beige är so not me. Inte alls. Jag hatar att vara tillintetsägande och smälta in. Och så finns det bara beiga tapeter?! Jissus.

När filmen var slut gick jag in på mitt rum/vårt sovrum och kollade. Tänkte att Den där detaljen är ju ganska mycket jag, och den där. Men långt ifrån allt. Långtlångtlångt. Typ galaktiska avstånd. Tog en bild. Tänkte visa vad som är jag. För att förklara i ord, det är svårt.



Okej, ni får kanske förstora för att se siffrorna.
1) Pluggandet och datorn. Ja photoshop och bloggen och allt det. Plus högtalarna som inte syns. Inget går upp mot bra musik, men jag är jävligt kräsen. Just nu Nilla Nielsen som hörs. Också skrivaren/scannern/kopiatorn.
2) Mina smycken. Jag älskar skrammel. Fast jag har inte det så ofta längre. Pluggande på distans har sina baksidor. Kanske därför jag alltid är jättestylad när jag går till affären numera? För att någon ska se min snyggsnygga sida?
3) Kameraryggsäcken. Den är ju mycket jag. Och att jag nästan alltid har grejerna där skvallrar ju om två saker. Att jag är organiserad ibland. Och att jag nästan alltid är redo för nya fotoäventyr!
4) Min eleganta vita väska som jag fick i konfirmationspresent, plus ett rödrutigt linne, plus en huvtröja. Min mixade stil alltså.
5) Böckerna. De skvallrar nog mest om mig. Just på bilden så är mixen total. drömtydning, teckna djur, 100 vägar till skönhet, katter, barbie, pärlteknik, klassisk musik är bara några av titlarna.

Så nu har ni fått en inblick i mitt liv. Gilla det eller inte, men nåt måste jag ha som tilltalar dig för jag har aldrig bytt stil (kanske nån gång då) bara lagt till ännu en sida av mig själv. Så jag är en oerhört mixad person. Det gör att jag känner mig väldigt schizofren ibland. Men oftast som en kameleont. Och det kan vara bra att vara så bra på att smälta in så man sticker ut.

1 kommentar:

Anonym sa...

RAW vet jag knappt vad det är......
Jag fotar massor, men jag skäms nästan att tala om vad jag fotar med! Min Nokia med 3.2 mp :S
Ska nog införskaffa en riktig kamera, med tanke på hur mycket jag fotar och hur kul jag tycker det är!
Men smakar det så kostar det...
Hoppas du får en kanondag!