Besök även min hemsida: synvinklar.se
Där finns priser för fotografering och portfolio med mina bästa bilder.

söndag, maj 25, 2008

Vem vill ha ett enkelt liv?

Ibland önskar jag att jag var mer konsekvent. Att jag oftare kunde hålla mig till mina uppgjorda scheman. Eller alltså, det fungerar ju bra så länge inget stör mig. Och om jag ska på möte eller om jag har ett jobb som jag ska vara vid på utsatt tid så fungerar det ju. Men att tänka att "idag ska jag jobba med historia till klockan 18 och sen ska jag äta mat" fungerar inte, och det är så himla irriterande. Jag blir så himla arg för att det inte fungerar så som jag vill!

En annan sak som stör mig extra mycket just idag är att mitt tangentbord är trådlöst. Visst det är helt underbart att slippa sladden till det, men det är fan inte underbart när batterierna börjar ta slut. Som nu till exempel, var tionde minut måste jag flytta tangentbordet 3 cm närmare mottagaren för att alla bokstäver ska fångas upp. Men den här gången är jag beredd, jag har tre par batterier till som ligger på laddning. Men alla är 1.2 V och mitt tangentbord vill ha 1.5 V, så det är jag inte heller glad för.

Och det här med städning, usch usch usch, vad det stör mig att jag aldrig kan få något färdigstädad förrän i sista minuten om jag har tur. Åh, vad jag önskar att jag var som mamma ibland. Men bara ibland. Konsekvent, förutseende och städmanisk. Då hade jag sluppit att inte få gjort det jag skulle få gjort, jag hade sluppit att bara ha 1.2 V när jag vill ha 1.5 V till tangentbordet och jag hade aldrig behövt stressa med städning för det hade alltid varit snyggt och trevligt. Till och med dammat. Men å andra sidan, vem vill ha ett enkelt liv?

Inga kommentarer: