Besök även min hemsida: synvinklar.se
Där finns priser för fotografering och portfolio med mina bästa bilder.

söndag, augusti 17, 2008

Handfetish

Framtidsblogg: Nu är jag förhoppningsvis på Hovdala och idag är förhoppingsvis resten av KCH också där. Igår blev det ju inget så istället fotade jag Annika. Vi fotade i en timme men ändå blev det bara 60 bilder, det är mindre än vad jag brukar få ihop på 20 min i vanliga fall. Men nu är det ju kvalité som räknas och inte kvantité och jag har ju fotat Annika några gånger innan så jag vet ju vad som fungerar.

Jag fick i alla fall utlopp för min handfetish. Nu sitter säkert där på andra sidan skärmen och tror att jag blir jätteupphetsad av händer men det är fel, dock är jag mycket intresserad av händer och tar nästan hellre kort på folks händer än ansikten, så även igår. Här kommer en bild när jag fotograferat Emmas händer:

 
Men jag tycker att händerna berättar mer om hur människan egentligen är, och inte bara vem den vill vara eller hur den vill se ut som det ofta blir när man fotograferar ansiktet. Självklart älskar jag att ta mer vanliga porträtt också, men de berättar inte lika mycket om mänskan. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Händer är det bästa som finns. Särskilt handflatan!