Besök även min hemsida: synvinklar.se
Där finns priser för fotografering och portfolio med mina bästa bilder.

onsdag, augusti 13, 2008

Mitt sinande ordförråd

Något av det värsta emd att sitta och göra skolarbete är att jag känner hur dålig svenska jag har. När jag gick i nian hade jag ett imponerande ordförråd och även en bit in i ettan. Dock har det försvunnit gradvis och nu är det mer regel än undantag att jag tappar ord och inte hittar synonymer. Tacka Gudinnan för synonymer.se säger jag bara. Innan har jag kunant skriva (från språkets sida sett) mästerverk men nu känns det som om mitt ordförråd är nere på samma nivå som när jag gick i sexan.  Jag ahr lätt för att skriva fortfarande och formulera mig i huvudet men de försvinner snababre än fort när jag ska skriva in dom på tangentbordet. Ibland får jag sitter i flera minuter innan jag hitar ordet jag söker, elelr så får jag helt enkelt omforumulera mig helt så jag inte behöver använda ordet jag saknar.

Ett i-landsproblem, javisst, men det känns jobbigt ändå.

Inga kommentarer: