Besök även min hemsida: synvinklar.se
Där finns priser för fotografering och portfolio med mina bästa bilder.

torsdag, mars 13, 2008

En idé föddes...

... och sen blev man hagalan [hång]...

Den ursprungliga idén var att det totalt odugliga bordet snett bakom mig (fyrkantigt 75x75 cm, ljust trä med fruktsaftfläckar) skulle gömmas under nån trevlig duk och aldrig mer komma fram igen för att det skulle bli mitt fotobord. Idéutveckling blev alltså att testa det nya téet jag köpt idag (sch! säg inget till niklas) samtidigt som jag tog en tur på ikea.se och gissa vad?! Man hittar MASSVIS som man vill ha, på en tidsrymd på ca 2 min. Först ut är TRIPP burkarna, urgulliga, jag vill ha tre set i olika mönster (Finns ju tyvärr bara de här mönstrena i ett enda set). Ge mig ändå.

TRIPP Burk med lock, set om 3

Sen kommer SAGOLIK kryddbruk, oerhört söta. Står dock inte hur höga dom är men åh, vilka underbara téburkar! Eller oj, det står visst då: diameter 7 cm, höjd 10 cm & rymmer 13 cl. Perfekt höjd!
Just dessa får man 2 för 29 och sen kan man få 1 0,5 liters för 29 eller 1 1,4 liters för 49. villhavillhavillha!
SAGOLIK Kryddburk

Nästa grej jag vill är:

[BRYT]

Jag har hittat vad jag sökte!
EXPEDIT Skrivbord
Ett skrivbord att kombinera med min hylla (likadan som på bilden såklart) som står bredvid mitt skrivbord! Djupet är 78 cm, dvs 28 djupare än det jag har nu = precis så som jag vill ha det. Dock är den bara 115 cm bred, bara 35 cm bredare än mitt nuvarande. Måste se om här finns längre alternativ! Jaja det fanns det inte, men strunt i det! den är precis lagom så jag får in en tangentbordskiva undertill, så det blir bra ändå :)Och som ni ser på bilden så får jag ju en förlängning av skrivbordet eftersom det går rakt in i hyllan (skruvas fast!) 39 cm för att vara exakt.

okej, tillbaka till hagalenheten för småpryttlar (och orangea soffor som jag inte tänker visa här)

[åååååååh tagning!]

KNUBBIG bordslampa, hur gulligt låter det inte och hur snygg är den inte!? 149 spänn, nästan värt ju ^^
KNUBBIG Bordslampa

Haha, köpte en mkt snyggare idag! Vill INTE ha denna.
SALVIA vattenkanna
Däremot är jag mkt svag för blommor, i alla dess former, så även konstblommor som dessa!VÅREN Konstgjord kvist

edit: vafan dom är ju bara en decimeter kortare än mig!
Menmen strunt samm, fina var dom ändå! Nu vidare till nästa objekt på måste-skaffa-mig-en-ordentlig-sådan-sak-listan:
SKRUVSTA Arbetsstol

En skrivbordsstol alltså. Älskar denna modellen för den är säkerligen mysig att sitta o läsa i eller nåt också. Vita var för vit, svarta var för tråkiga och i så fall får det väl bli denna. Plus massa extratyg att klä om den  med.

äsch nu kom Niklas hem. Hagalandet och drömmarna får fortsätta imorrn.

1 kommentar:

Anonym sa...

Schyssta grejer! Men det är lite farligt att fönstershoppa eller internet shoppa, man fastnar för alldeles för många saker!

Svar: Ja spana på du bara ^^