Besök även min hemsida: synvinklar.se
Där finns priser för fotografering och portfolio med mina bästa bilder.

fredag, augusti 01, 2008

Jag leker...

med pappas fotosaker... Hans skåp i källaren med dia-bilder, objektiv, objektivväskor och blixtar ocha llt möjlgit är mitt favoritställe i hela huset. Om jag ändå bara hade haft råd att fota anlogt. Om ändå. hans utrustning skulle vara värd hur mkt som helst om bara kamerahuset hade varit digitalt. Och ännu mer om alla objektiven haft autofokus. Jag menar, det här är inte ens ALLA objektiv-väskor. Förtår ni då hur stor hans analoga utrustning är?! Nu kör han visserligen på digitalt. Minolta Dynax 5D skulle jag tro. Och 18-70 till det & en 70-300. Så nu sitter jag här, med tre blixtar och lite allt möjligt tillbehör, för att välja och vraka vad jag ska ta med mig till Gotland. Jag funderar på om jag ska lägga hundra spänn på en analog rulle, frågan är bara var jag ska hitta filmen till den?

hittade förresten en bild på pappa när han var femton. Han såg jäkligt lik ut min kusin Anders. Hohojaja vad lika dom var. Men Anders är ju i princip renrakad både på huvud och när det gäller skägg. Pappa tvärtom. Och Anders sitter inne hela dagarna så han är lika vit som jag. och pappa jobabr ute hela dagarna. Anders är lång och smal, pappa är lång och tjock. Så näe, nu är dom inte så lika.

Inga kommentarer: