Besök även min hemsida: synvinklar.se
Där finns priser för fotografering och portfolio med mina bästa bilder.

torsdag, oktober 18, 2007

buhu och blä...

kej nu äre så här att jag som fått nå knäpp grej på handleden (den delen som alltid är mot bordet nrä man sitetr vid datorn) så nu har jag blivit dator-vänsterhänt. Tur att jag itne har kavr den gamla musen, för den var anpassad för högerhänta. En del av er läsare kommer nog ihåg när jag hade blivit biten av en katt, och då hade jag den gamla musen. Rent helvete var det. Men nu har jag en, vad heter det, sån hära.... Jamen i alla fall: en sån mus som inte är gjord för varken högerhänta eller vänsterhänta. Så det förenklar ju det hela lite grann. Men jag hoppas verkligen att det inte blir något bestående det där på handleden, för det känns väldigt otrevligt där och gör smått ont.

Älskpälsk sitter och glor på videos, david filth tror jag grabben heter som gjort dom. Är den dära david inte psykisk störd så är i alla fall hans videos det.

Och imorrn (tidigt) blir det skåne för mig då. Bussen går 0710 och jag känner mig stendöd över att bara tänka på det. Men på flyget ska jag i alla fall hålla på med engelskan, för där har jag som inte så mycket annat att göra. Och engelskan är lugnt det tråkigaste ämnet jag har. Igår satte jag mig med programmering och tänkte "det här ska bli skoj". Efter fyra sidor så funkar ingenting. Blä. Usch. Fy också för den delen. Det här med att läsa på distans är ju som trevligt men engelska har aldrig varit och kommer nog aldrig bli min grej. Detta trots att jag använder engelska dagligen på mostphotos, men då är det som hälften fototermer. Nånting lär jag ju mig, hoppas jag. Men lite surt är det att få gör om Engelska A när man redan gjort 75% av den. Svenska A måste jag ju också göra om, men det är som lite roligare och där har jag "bara" gjort 60%.

Igår var det trevlig film, the wedding singer, alla som har sett den håller nog med mig. Och nu har jag lyckats göra ett helt (och långt) inlägg utan att göra en enda smiley. Wihoo & Jippy till mig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

David Firth, David Firth! :D ja det var bäst i den där filmen när Billy Idol var med ^^

Anonym sa...

Jag har högeranpassad mus men jag har ändå vant om mig så att jag har den i vänster hand eftersom att jag fick typ musarm i högerarm xD