Besök även min hemsida: synvinklar.se
Där finns priser för fotografering och portfolio med mina bästa bilder.

måndag, oktober 22, 2007

Olle Hallberg - bloggare

Ja alltså, det är ju jag som är Minna då. och jag har ett väldans behov av att skriva ibland. Dock är jag inte så duktig, men jag försöker i alla fall. En sak som jag tycker är väldigt viktigt här i livet, det är att uppskatta människor. Oavsett om du känner dom, bara sett dom, bara läst deras texter, hört deras musik, eller bara hört talas om dom. Alla människor, även du och jag, förtjänar att bli uppmärksammade. Och därför har jag startat den här bloggen. För att varje dag försöka uppskatta en ny människa, eller kanske ett band. För att varje dag visa att det finns någon som är bra på något. Och att den personen oftast är ganska lik dig eller mig.
Jag bryr mig inte om ifall någon läser det här. Jag gör det för min skull, och för dom som jag uppskattar. Och såklart för er som vill upptäcka nya förmågor här i världen.
Men nog babblat om mig. Nu till min första idol:

- Olle Hallberg -
Sveriges grymmaste bloggare
Texter som alltid får en att
le, tänka efter och bara bli allmänt glad av

http://ollehallberg.blogg.se/

Jag har berömt Olle mer än en gång i min andra blogg och här kommer då Olle att vara först i min idol-lista. Olle är då, enligt, min uppfattning, en helt vanlig kille som precis som dom flesta av oss andra, inte kan klippa gardiner raka.
Han skriver på ett mycket underhållande sätt och ger oss en vidare syn på sådant vi redan visste om, och visste vi det inte så vet vi nu att vi kanske har lärt oss någonting. Han ger oss tankeställare gång på gång och får oss alltid att tro att han kommer med svaret, men nej, där kom bara den snitsiga avslutningen. Skulle jag bara få rekommendera en enda blogg till hela världen, så skulle jag först rekommendera hela världen att lära sig svenska, och sen läsa Olle Hallbergs blogg.
För mig är Olle Hallberg helt klart värd att vara med i första inlägget eftersom han alltid får mig att längta efter nya blogginlägg och le som en korkad åsna efter jag har läst dom.

Tack Olle för att du finns och förgyller min (och säkert många andras) vardag med dina underbara blogginlägg.


Inga kommentarer: