Besök även min hemsida: synvinklar.se
Där finns priser för fotografering och portfolio med mina bästa bilder.

onsdag, oktober 24, 2007

Ungjävel till pappa.

Nu tänker jag skriva ett riktigt sånt här skit-och-blä inlägg för så känns det just nu. Riktigt skit och blä. Läget är så här då va:
Pappa klagara på att jag gör av med för mycket pengar
Jag bestämemr mig för att fixa pengar och eftersom vanliga jobb är mer eller mindre omöjliga att få så bestämmer jag mig för att tjäna pengar på min blogg. Men då måste man ju vara över arton år = jag ber pappa om hjälp. Pappa säger "okej, vad gäller" så jag skriver ut villkoren och eftersom han inte läser dom så läser jag dom och säger (än en gång) att jag inte hittar någon grej som kan krångla.
Pappa har skaffat nytt objektiv till sin kamera, ett macro-objektiv och på "hans tid" så var det kanske att man kunde trycka upp objektiet i linsen, men i min digitala värld så är macro när man avbilder något i en skala som är 1:1 (eller fusk-macro då 1:5) och det kan man göra genom att stå tillräckligt nära och zooma in sen. Pappa godtar inte ens att han har en närgräns på 80 cm trots att det står på objektivet. Så jag påtalar det = Pappa mycket irriterad, och sen frågar snällt och vänligt om han har läst de där reklamvillkoren = Pappa skriker och beter sig som en jävla ungjävel som inte får godis på en lördag.

Inga kommentarer: