Besök även min hemsida: synvinklar.se
Där finns priser för fotografering och portfolio med mina bästa bilder.

torsdag, oktober 04, 2007

Innan idag läste jag en så fantastisk text på bilddagboken, en riktigt wooow-text, så jag var ju såklart tvungen att fråga om lov så jag kunde publicera den här! Och här kommer denna helt underbara text:

Morgondagen skänker en strimma ljus, så som kärleken andas långsamt och tyst.
Ett flämt i mörkret, ett öga vått.
Han sitter där ihopkrupen, ensam kall och trött.
Torr i halsen. Våt utanpå, utav regnet som smeker hans ömma hud.
Barfota går han uppför, nedför, åt höger, och åt vänster.
Motvind är hans styrka, motvind är hans glöd.
Trasiga skor, trasig själ. Han kämpar.
Han väljer att se upp, när andra ser ner.
Han väljer att gå framåt, när andra backar.
Viljan står honom i ryggen, tron puttar på.
Vilka är hans vänner?
- Viljan? Tron? Hoppet?
Han faller.
Alla tittar på, där han ligger och blir sparkad.
Ingen är som honom.
Trots hans försök, att vara som alla andra…

Text: Pierre Persson http://ppersson.bilddagboken.se

Inga kommentarer: