Besök även min hemsida: synvinklar.se
Där finns priser för fotografering och portfolio med mina bästa bilder.

fredag, april 11, 2008

Korr-resan

Har blivit ombedd att skriva en sammanfattning av korr-resan. Så här kommer den!

Jag ska sammanfatta min resa till Torsås och Korrespondensskolan med en mening, eller rättare sagt en fråga: "När kommer du tillbaka?". Det blev den överlägset vanligaste frågan de två senaste dagarna. Snart, snart kommer jag tillbaka. Det lovar jag!

I två veckor har jag varit (fejk-)platselev på Korr. Två fantastiska, underbara, fenomalt roliga och lärorika veckor. Jag har varvat pluggande med idrott, skratt och min stora passion fotografering. Denna gången fick jag stor hjälp i matte, engelska och tyskan. Nu låter det ju som om jag är där jätteofta, men så är inte fallet. Fallet är däremot att jag tänkte återvända dit, snart som sagt.

Mitt allra bästa minne från Torsås kommer dock inte vara pluggandet, utan de fantastiska bilderna! Men självklart så är jag överlycklig för all hjälp jag fått med skolarbetet. Ikväll ska tre uppdrag skickas in. Allihopa är de sista i respektive ämne (svenska, matte, engelska). Och i helgen ska jag gå igenom mina 388 bilder från veckorna. Photoshop, here I come! Typ. Men för att återgå till skolarbetet så har det bästa för mig varit att få se när lärarna skrivit på tavlan och utmanat mig: "Kan du det här nu? Hur blir detta?". Att plugga på distans är komfortabelt och roligt när man får göra vad man vill, men när man inte kan få vissa grejer till att fungera 100%-igt så är lektionerna toppen! Och all motivation som jag tappat bort de senaste månaderna är tillbaka! Det var ju den förlorade motivationen som var anledningen till att jag åkte ner. Jag tänkte byta skola efter hösten men skulle ner och få lite hjälp så att studiebidraget höll i sig fram till sommaren i alla fall. Och gissa vad! Jag ska inte byta, alla som fått känna på den sanna Korr-andan är fast för evigt (eller ja, åtminstone till studierna är slut).

Vissa saker har varit bra, andra mindre bra men jag kommer definitivt att åka dit igen! De saker jag fann som mindre bra är inte ens lika stort som ett sandkorn jämfört med en elefant... Två underbara veckor är slut, men jag vill återuppleva dom igen!

Inga kommentarer: