Besök även min hemsida: synvinklar.se
Där finns priser för fotografering och portfolio med mina bästa bilder.

lördag, november 24, 2007

Breitholz & flugjävlar och amatörmässiga skit.

Okej jag erkänner jag vet inte var jag fick det där med amatörmässiga skiten ifrån. Kanske från alla bloggarna jag läst idag. Har läst hur många som helst för att hitta någon ny, trevlig som man kan följa. Har ju hittat några. Men de flesta är presenterade på den andra bloggen, för dom handlar om foto. Men två saker som jag stört mig extra mycket på idag är två fenomen: Daniel-Breitholz-slår-sönder-sin-loge-artikeln på aftonbladet & "Buy Nothing Day". För er som inte uppfattat det så röstades Daniel röstades ut ur idol igår. Inte Breitholz utan Karlsson, Idolen som tydligen har väldigt stort I i början. Jag tycker personligen att idolerna bara blir sämre & sämre. Det är ju trots allt inte så konstigt eftersom de flesta av de bästa redan sökt och kommit med. Men ska ngn vinna så är det ju Amanda enligt mig. Hon har i alla fall utstrålning. Men åter till den här nyheten som fascinerat hela bloggsverige; Breitholz slog sönder sin loge för att svenska folket röstade ut Idol-Daniel och sen klagade Andreas (en av de andra kvarvarande idolerna) på att alla i juryn mobbade honom. Tyvärr Andreas, du verkar inte ha fattat detta att du står stilla, du är inte något idolämne för din utstrålning räcker inte ens bort till juryn (tydligen) och då räcker den definitivt inte ens ut ur tv-apparaterna.
För att komma till dagens andra stora bloggämne: Buy Nothing Day, så är det tydligen meningen att alla ska bojkotta alla affärerna idag så att de som jobbar i affärerna kan ha kafferast hela dan, eller nåt sånt. Jag har som inte fattat poängen med det. Men jag har fattat att eftersom jag är mer röd än blå i det politiska systemet så ska jag tydligen tycka att det h'r är en bra grej. Men eftersom jag aldrig säger något jag inte kan stå för så skyller jag på att jag inte är helröd och inte blå, utan miljöpartist och nånstans där emellan med andra ord. Så jag tycker ingenting i frågan.

Dessutom så har jag klappjakt på en bananflugejävel här som surrar runt huvudet. Fast egentligen betyder klappjakt att man smyger i en form som liknar en cirkel mot bytet. Alltså att ett jaktlag vet var ett djur befinner sig positionerar ut sig runt det och smyger närmare. Men, jag kör den mer bokstavliga versionen av den *klappklapp klappklapp* när jag ser den. Det är svårt att omringa något med bara två händer.

Jag har förresten hittat det ultimata verktyget för mig som skriver så att fingrarna snubblar runt på tangentbordet hela tiden: Flock; Den ultimata webläsaren (nästan åtminstone). Ser likadan ut som Firefox, kan använda firefox add-ons men har jättesmarta bloggverktyg och smidigast av allt. Automatisk avstavning på det man skriver. Jag har lärt mig att stava till "åtminstone". Innan skrev jag alltid "åtminstonde" men det verkar ju som att det ska vara på andra sättet då.

Här komemr de bloggar jag funnit intressanta idag:
Magnus Uggla: http://blogg.aftonbladet.se/19862/perma/
Att leva med Christoffer: http://christofferblog.blogspot.com

Plus att jag hittade en för ganska länge sedan men den har ju inte fått vara med här innan så jag slänger in den nu:
Saker att minnas: http://sakerattminnas.blogspot.com

Inga kommentarer: