Besök även min hemsida: synvinklar.se
Där finns priser för fotografering och portfolio med mina bästa bilder.

måndag, november 26, 2007

Elektricitetsförbanning.

Om det finns någonting som är störigt i en student värld, så måste det vara när bussarna inte går som de ska, eller värst av allt: När strömmen går och man jobbar på datorn.

Hela förra vintern, eller i alla fall de vintermånaderna som vi bodde här så insåg vi att Norrfjärden inte är en studentvänlig miljö på vintern. Inga bussar går någonsin (detta gäller ju året om, men ännu sämre är det på vintern). Och det här förbannade elektriciteten bara kommer och går som den vill. Som jag skrev i förra inlägget så ar det ju frukostdax klockan 0800, så jag gick ju för att fixa frukost då. Och när jag tar ut risgrynsgröten och ska sätta socker på den så går strömfan. Jäkla tur att jag inte hade börjat plugga som jag hade tänkt mig. Jag blev dock så förbannad så jag skrev ett hyffsat långt inlägg på mobilen om hur jag tyckte och kände. Och när jag precis hävt ur mig det värsta kommer strömmen tillbaka så då tänkte jag fixa dit ett nytt stycke men råkar trycka på "gå bakåt" eller något sånt, så allt raderades.

Men som tur är så kom ju strömmen tillbaka som sagt och jag har då en händelse att skriva om, något ganska ovanligt i mitt till synes ganska tråkiga liv. Hur tråkigt det nu kan vara att snoka i folks privatliv genom att läsa bloggar, eller lägga ut sitt privatliv genom att skriva bloggar. Men i alla fall: Jag klarar mig.

Inga kommentarer: