Besök även min hemsida: synvinklar.se
Där finns priser för fotografering och portfolio med mina bästa bilder.

torsdag, november 29, 2007

Städning, skolk & programmering

Nu vaknar man på morron av Niklas trötta röst "Fan, klockan är 25 över sju. helvete"
"jaja, upp nu o spring så får du väl ta nästa buss var mitt trötta svar"
Sen vaknar man en kvart senare av att någon gosar ner sig under ens täcke. Någon som frågar jättejättegulligt om han inte kan få stanna hemma idag. Jaa, vad säger man? "Jo, du får stanna hemma, på ett villkor. Att du pluggar till halv fyra idag." blev svaret.

Så, efter att han gett mig frukost på sängen, jag gjort lite programmering (läs: matte) i sängen och vi gosat lite så är vi nu uppe och hoppar. Eller ja, jag sitter ju ganska stilla här och läser medans Niklas sitter och läser en bok om städning som jag tvingat honom att läsa. Den var faktiskt väldigt bra och min städlust har ökat markant. Boken heter Städa! och är skriven av Lotta Kühlhorn & Estrid Bengtsdotter.

Bella, med tanke på min kommentar i din blogg, hoppas att du inte kommer att hata mig.