Besök även min hemsida: synvinklar.se
Där finns priser för fotografering och portfolio med mina bästa bilder.

torsdag, december 06, 2007

gran vs gran

Gomorron gomorron alla där ute. Nu undrar nu säkert vad jag är för slashas som inte är uppe förrän nu. Jag skyller på Niklas som inte ställde klockan igår.
Fast jag har ju varit vaken i snart en timme nu, jag har ju gått igenom sjutton olika internetsidor och mejlat tre ställen. Egentligen så är det bara fjorton eftersom tre av flikarna är mina bloggar. Det tar sin lilla stund, beroende på hur många som skrivit till mig, hur mycket intressanta nyheter det finns... Kan ju för skojs skull rada upp sidorna här: Aftonbladet, bilddagboken, fotomania, mostphotos, flickr, hon den annorlunda, creative unsharpness, gmail, hotmail, lunarstorm, metrobloggen, ett klick för skogen, imvu new products, imvu spin free, dojjan, lastfm, histats. Det var alla. Sen när jag är klar med dom så går jag över till bloggarna, det är väl en tjugo stycken...

Jag blev så jävla förbannad igår. Det spelar ingen roll om en person så har jobbat med en grej hela sitt jävla liv, man kan säga grejer på ett sjysst sätt. Man behöver inte säga grejer som uppfattas som att jag inte fattar nånting. Nu var det här kanske inte så illa men med tanke på att den här personen nedvärderar kvinnor varenda gång han öppnar käften i närheten av en kvinna (vem vet vad han gör när kvinnor inte är med...?) så känner jag mig jävligt kränkt. Mobbning rent ut sagt. Jag har försökt prata med Niklas om det här men Niklas verkar inte ha någon större entusiasm för att hjälpa mig.

Aftonbladet: Granfejden: Plast eller en barrig jul

Läste förresten om att det är bättre att ha vanlig gran än att ha plastgran. Klart att det är bättre på kortsikt, men om halva Sveriges befolkning köpte en plastgran och hade kvar den i tio-tjugo år borde det väl ändå ha övervägt de granresurser man hugger ner...? Eller ja, kanske inte i och för sig. Eftersom jag inte hittat nån plastgran jag är nöjd med (förutom IKEAs som dom inte säljer) så vet jag inte vad det blir för mig och Niklas. En svart, röd, vit, eller rosa blir det i alla fall inte.

Inga kommentarer: