Besök även min hemsida: synvinklar.se
Där finns priser för fotografering och portfolio med mina bästa bilder.

söndag, december 02, 2007

Stretchning och mattemaraton

Nu är klockan 7 och jag har plöjt mig igenom 62 mattetal & precis hunnit med en halvtimmes stretching. Jag blev dock väldigt förvånad nu när jag stretchade och upptäckte att jag kom ner till tårna med den här metoden:


Och kunde ta tag om tårna med den här metoden:


Och kunde ta tag i tårna med en liknande metod. Man böjer in ena benet så att foten ligger vid låret. Och sen böjer man sig ut mot andra foten.

Sen körde jag 120 "armsnurrningar". Man står som ett "T" och sträcker ut armarna. Jag gjorde först 20 varv framåt med handflatorna neråt, sen 20 med handflatorna uppåt, sen 20 med knytna nävar. Sen snurrade jag bakåt i samma ordning. Fyfan vad jobbigt det var. Jag höll på i max tre minuter. Innan kunde jag stå i tio minuter utan problem.

Här är några länkar om stretchning (& träning), mest för min skulle dådå, men ni får ju gärna kolla in dom!

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/traning/article202406.ab OBS: plus-artikel
http://motionsguiden.se/
Uppvärmning och stretching - IFORM
svt.se - Toppform
Stretcha för smidigare kropp!
Aftonbladet: Stretcha rätt – sov sött
Glöm inte att stretcha - Tara
allstretching.pdf (application/pdf Object)
stretchingövningar
Tricks Tutorials.com
Aftonbladet: Stretchövningar till 8-minutersprogrammet
Simple Stretches You Can Do at Your Desk for Increased Energy - Dumb Little Man
Stretchövningar

Inga kommentarer: