Besök även min hemsida: synvinklar.se
Där finns priser för fotografering och portfolio med mina bästa bilder.

tisdag, december 18, 2007

Välmående kameraägare

Jaa, då blir man snart ägare till detta objektiv. Hittade det på Tradera igår. Trodde först att jag hade läst fel när det stod 400 kr. Fyrahundra kronor!? De brukar ju kosta 10 ggr mer... Men nu är det snart mitt. *Lycklig*

Det är den stora fördelen med Nikonobjektiv, du vet alltid att dom passar. Och med AF i huset så är det ju ännu bättre, då behöver man inte ens tänka på att ha autofokus i objektiven. Så nu har jag ett 18-55 med AF som funkar bra, ett 70-300 som nästan funkar bra och snart är jag även ägare till ett 50 där det inte finns autofokus. Men å andra sidan kommer jag ju att kunna vara ute och fota lite tidigare och hålla på till lite senare, så det blir en perfekt julklapp till mig. Från mig själv. Och det bästa av allt; denna vecka kommer ju polfiltret också, med lite tur då...

På tal om det ska jag gå och kolla posten nu, hoppas verkligen att det inte bara är reklam... Då blir jag ledsen. Och sen ska jag äta nåt för jag börjar bli hungrig igen. På tal om mat har jag påbörjat en ny livstil som faktiskt fungerar bra: Äta minst 2 ordentliga mål och minst 1 mellanmål per dag. Är lika med ät när du blir hungrig. Och ät vad som finns hemma. Kvällsmaten ska ätas enligt tallriksmodellen. Grönsaker har nu blivit ett konstant inslag i min vardag, i alla fall till kvällsmaten. Men de 500 grammen man ska äta av frukt och grönt når jag nog inte upp till riktigt än, men snart kanske. Sen äter jag kött varje dag tillsammans med basmat (ris/potatis(/pasta ibland). Regeln har blivit: Alla plattor ska vara upptagna, med undantag om ugnen är upptagen. Det känns som en bra och lätt regel att följa. Och förutom det så har jag börjat och som inte det vore nog försöker jag att gå och lägga mig klockan tio.

Nu när jag äntligen har klarat av den biten med min hälsa så ska jag ta tag i skolarbetet igen. För nu mår jag bra igen. Och det känns jävligt bra. Så nu gör vi vågen för min skull, för att jag lyckas få rätsida på mitt liv igen. Wohiiiiooo!

Inga kommentarer: