Besök även min hemsida: synvinklar.se
Där finns priser för fotografering och portfolio med mina bästa bilder.

måndag, juni 16, 2008

Frågelåda 2

Fanny hade fler frågor, så här skriver hon!

Gissa vem som fortfarande har kvar lite tankar ;) Om du nu fick spola tillbaka tiden, skulle du valt att döpa dig (om du fick det valet) och konfirmera dig? Nu när du känner till wicca tänke jag.

Men vad utmärker dig som häxa? Som exempelvis vad gör skillnaden från att du inte är wiccan utan även häxa?

Varför/hur tycker du öppna förhållanden är bra? Alltså känns det inte som att det är den man älskar som man vill vara med? Skulle det inte kännas som "vad fan gör jag med den här människan när jag älskar min kille" ? Typ kännas som otrogenhet?

Jag skulle varken döpt mig eller konfirmerat mig. Jag har tänkt som en wicca under hela mitt liv, så länge jag kan minnas. Vad som utmärker mig som häxa. Jag vet inte riktigt vad man ska svara där... Man ber som bara inte utan man gör även ritualer och "grejs" som inte innefattar gudinnan. Typ. Kan inte riktigt förklara.

Jag tycker att det är bra för att människan (inte heller några djur) är gjorda för att bara ha sex med en människa hela tiden. Plus att alla människor har ett olika sexbehov, istället för att den ena parten ska pressa den andra till mer sex så har man sexet på annat håll. Andra människor klarar inte av monogama förhållanden. Jag går runt och bli små"betuttad" (som Emmi skulle sagt) i massa olika människor hela tiden. Det är ju bara sex liksom (om man snackar om KK eller liknande). Eller så är det kanske så att man älskar killen man ligger med, man älskar tjejen som man har det stadiga förhållandet med, man kan till och med har en gemensam älskare som både man själv och en tjej älskar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Är det för att du _vill_ känneteckna dig som 'häxa' som du gör ritualerna eller har du utfört de tidigare och sedan fått vetskap om att det är de ritualerna 'häxor' gör och därför automatiskt 'blir' 'häxa' ?

Har du under öppet förhållande haft sex med en annan än 'grundpartnern'?
om ja - har du då berättat för denne att du haft det?

Om din grundpartner under det öppna förhållandet har sex med en person, men inte berättar det, hur skulle du känna dig då?

Vars går gränsen för öppet förhållande för dig?
är det okej att din grundpartner inom det öppna förhållandet;
a)gifter sig med en annan, och fortsätter förhållande med dig
b)blir/gör barn med dennes andre förhållande

osv?

(är som nyfiken av mig,har som aldrig pratat med nån som tycker om öppet fårhållande och vet inte vilka som tycker det är okej osv ;P)