Besök även min hemsida: synvinklar.se
Där finns priser för fotografering och portfolio med mina bästa bilder.

tisdag, juni 10, 2008

Är det en äkta pratstund, eller showar du?

Igår satt jag o kollade på "Jay Leno Show" och slogs av en sak. Eller ja egentligen kollar jag ju nu, men jag framtidsbloggar. Jag slogs av att alla tycker att huvudpersonen, i detta fall Leno himself, är så roliga. Men egentligen så har dom ju nån som skriver skämten åt dom. Och på gatan så sollar dom ju bort alla som kan alla svaren på frågorna. På frågan "vad kallas det när det går bra på börsen? det är ett djur.." så kommer man ju aldrig med i tv om man svarar rätt. Svara gepard istället så kommer du med. Och att gyros och euros är samma sak vet väl alla, eller hur var det nu..?

Och sen dessa kändisar som kommer dit, hur ofta får de prata? De blir avbrutna stup i kvarten för att någon i "högkvarteret" kommit på nåt kul att kommentera. Så då hör Leno det och sen ska han avbryta och innan han får sagt något, så har det gått för lång tid och ingen fattar nånting. Så himla manus-talkshow-aktigt.

Nä alltså, nog för att det är skoj och så, men snälla, det hade ju varit roligare om de hade sluppit manuset och sagt det impulsivt. Typ som Rachel Ray och Ellen DeGeneres. De kanske inte är 100% naturliga (säkert inte) men ändå, de känns naturliga. Och det är känslan som är det viktiga. När du kollar på en kärleksfilm, bryr du dig om kärleksparet är ett par utanför vita duken? Näe, precis, men det känns äkta i filmen, och det är det som är det viktiga.

Så snälla Leno, och du den rödhåriga vad du nu heter, släpp manusen, ni är säkert roliga ändå. Om inte annat så finns det säkert gott om människor som är roliga och kan ta er plats. 100-procentigt faktiskt.

Vad tycker du om s.k. Talkshows?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Svar: Oh det lät ju jätte smart! Ska kolla upp om det går att göra ^^ Tack för tipset! :)

HelenaG sa...

ahaa... så nu måste jag börja googla igen då. min hjärna är döööd idag. Orkeslös etc. äh du läste juh bloggen. lättare om du sku va online ;0)

xuthus sa...

Jag är inte så speciellt mycket för Leno men Conan O'Brien är ju så himla kul!

HelenaG sa...

Nu blir jag irriterad. Jag har försökt få ner en bild från en av dina gallerier. Den blir osynlig (skitliten)... Hjälper du mig?