Besök även min hemsida: synvinklar.se
Där finns priser för fotografering och portfolio med mina bästa bilder.

måndag, juni 16, 2008

Frågelåda 3

Och sen sätter angelica igång o tänker vidare...
Är det för att du _vill_ känneteckna dig som 'häxa' som du gör ritualerna eller har du utfört de tidigare och sedan fått vetskap om att det är de ritualerna 'häxor' gör och därför automatiskt 'blir' 'häxa' ?


Har du under öppet förhållande haft sex med en annan än 'grundpartnern'?
om ja - har du då berättat för denne att du haft det?

Om din grundpartner under det öppna förhållandet har sex med en person, men inte berättar det, hur skulle du känna dig då?

Vars går gränsen för öppet förhållande för dig?
är det okej att din grundpartner inom det öppna förhållandet;
a)gifter sig med en annan, och fortsätter förhållande med dig
b)blir/gör barn med dennes andre förhållande

osv?

Jag har utfört ritualerna sen jag var liten.

Ja jag hade KK under början av mitt och Niklas förhållande, och Niklas var med på det.
Det beror helt på vad man sätter upp för gränser i förhållandet. Jag skulle vilja att min partner svarade om jag frågade, men inte berättade utan att jag frågade. Skulle den inte berätta om jag frågar och jag seanre får reda på att den ljög så skulle jag känna mig enormt kränkt och göra slut.

Samma sak här, alltså det beror ju på var gränsen ligger. Dessutom under polygami så har man oftast ett "huvudförhållande" (t.ex. personen man bor med...). Är jag i huvudförhållandet så skulle ajg inte acceptera att min partner gifter sig eller skaffar barn med en annan utan att diskutera det med mig först. Dessutom så får man ju enligt svensk lag inte vara gift med mer än en, och då borde det ju vara jag (eftersom jag är i huvudförhållandet).
Är jag inte i huvudförhållandet, så finns det ju fortfarande villkor som man har i förhållandet. Men visst, gifta sig är inte så stor big deal eftersom det är så många som gör det hit och dit... Men jag har aldrig varit den som är "vid sidan om" så jag vet faktiskt inte hur jag skulle reagera då. Beror ju på vem man har förhållande med också.

Inga kommentarer: